Blog

5 aperitius saludables perquè la teva taula s’engalani

22 desembre 2015

Les taules de festa són típicament abundants i copioses, encara que això no vol dir que hagin de ser indigestes i desequilibrades. És important tenir en compte que si servim un plat principal contundent, el millor és precedir-lo d’una selecció d’aperitius saludables i més lleugers perquè els nostres convidats no hi arribin sense gana. Us en donem algunes idees:

Vichyssoise
La tradicional crema de porros mai falla, que es pot servir tèbia o freda. Per a 4 comensals necessitem 5 porros, una ceba, 2 patates mitjanes, 1 litre i mig de brou d’au, 200 mil·lilitres de nata líquida, sal i Oli d’Oliva Verge Extra. Ofeguem la verdura en Oli d’Oliva Verge Extra, afegim el brou d’au i ho deixem coure a foc lent durant 35 minuts. Ho passem per la batedora. Corregim de sal, hi afegim la nata i ho barregem bé. A l’hora de servir es corona amb una mica de cibulet picat.

Cues de llagostí en salsa fina de conyac
Un gir als llagostins cuits amb salsa rosa. Feu una beixamel i, quan estigui ben lligada, afegiu-hi una mica de concentrat de tomàquet i una copeta de conyac. Moveu-ho bé i deixeu que es cremi l’alcohol. Salpebreu-ho al gust i deixeu-ho refredar. Com a suggeriment de presentació, podeu disposar la salsa en gotets i a sobre les cues pelades de llagostí, posades sobre la vora del gotet.

Cassoletes de brandada
La brandada de bacallà és un recurs gastronòmic senzill i saludable que serveix per omplir des de cassoletes de pasta brisa a volovans de pasta fullada, a saquets de pasta brick. La preparem confitant el bacallà dessalat en Oli d’Oliva Verge Extra amb un parell de caienes i un gra d’all. Un cop enllestit, s’escorre (reservem l’oli), esmicolem i ho barregem amb una patata petita cuita (una patata per cada 200 grams de bacallà). Hi afegim una mica de llet i ho barregem altre cop. Després, una mica de l’oli reservat i seguim barrejant. Continuem afegint oli a poc a poc fins que aconseguim la textura desitjada i ho rematem amb una miqueta de pebre mòlt al final.

Musclos amb crema de curri
Uns simples musclos al vapor poden convertir-se en una proposta original i amb un toc exòtic. Es poden servir amb la seva closca amb la salsa damunt, sense closca sobre culleretes de degustació, o bé en cassoletes on en posarem uns quants. Per a la salsa, ofeguem una ceba tendra en Oli d’Oliva Verge Extra; hi afegim un got de vi blanc i apugem el foc perquè evapori l’alcohol. Incorporem una culleradeta de curri i 200 ml de llet evaporada o llet de coco. Ho remenem bé i ho deixem cuinar a foc lent uns minuts.

Paté de nous i xampinyons
Una alternativa vegetal (salvant molt les distàncies) a l’omnipresent foie gras, que prepararem amb una ceba, un gra d’all, 300 grams de xampinyons naturals, 150 grams de nous, Oli d’Oliva Verge Extra, sal i pebre. Sofregim la ceba i els alls en l’oli, i després hi afegim els xampinyons. Salpebrem. Ho enretirem i ho passem tot per la batedora. Hi incorporem les nous i les tornem a picar bé, per aconseguir una textura cremosa i homogènia. Ho servim acompanyat de torradetes.

Entrades relacionades

Blog
Tres sopars estiuencs i saludables.

Tres sopars estiuencs, saludables i fàcils

Blog
Picoteo mañanero

Pica-pica matinal saludable i en un tres i no res

És necessari inciar la secció

o amb la teva adreça de correu electrònic

There has ben an error please try again later