Blog

Què pot fer la teva dieta per ajudar-te a prevenir la trombosi

11 octubre 2017

Alguns dies tens la sensació que l’únic moviment que fas és per parpellejar. Transport públic a tocar de casa, la cadira de l’oficina, l’office per dinar, altre cop a la cadira i després a casa, a descansar al sofà al cap d’un dia paradoxalment esgotador. La falta d’activitat física és una de les causes que afavoreixen l’aparició de la temible trombosi, una patologia del sistema circulatori que es produeix quan una vena o artèria s’obstrueix per la formació d’un trombe.

Mantenir la bàscula a ratlla, fer exercici, aixecar-te de tant en tant de la cadira (aquelles anades a la màquina de cafè o, què caram, a xerrar amb un company d’un altre departament) i no fumar són alguns hàbits que ens ajudaran a prevenir la trombosi. Però i l’alimentació? Què he de menjar per evitar la trombosi? No pateixis: coses boníssimes.

Visca el suc! 
De maduixa, de taronja, de llimona, de tomàquet o de pastanaga. La vitamina C augmenta la producció de col·lagen i elastina, que ajuden a mantenir l’elasticitat de les parets arterials.

Com més verd, més bo. 
Les verdures de fulla verd intens ens aporten vitamina K, un coagulant molt potent. Mira de substituir aquella iceberg que podria passar per una sabata per espinacs, ruca, bledes o canonges. Un gest senzill de cada dia pot arribar a ser decisiu.

Endavant amb el salmó. 
O amb la tonyina i les sardines, les gambes o els llagostins. Acostuma’t a passar per la peixateria i comprar peixos grassos: són una font de vitamina E, que evita el dipòsit de colesterol a les artèries. Més aliments amb aquesta vitamina? Dels alvocats al bròcoli, les ametlles. Com dius? Que no en menges un grapadet cada dia? Ai, ai, ai…

Vade retro, sal
. El sodi és un gran enemic de la circulació i el millor que podries fer és eliminar-lo de la teva vida. Hi ha sals baixes en sodi, però el més recomanable és salar cada cop menys els aliments, perquè el teu paladar s’hi vagi habituant.

Pastisseria industrial: l’enemic.  És desaconsellable per a tots, però especialment per a qui tingui antecedents familiars de trombes o a qui preocupi la seva salut circulatòria. Aporten greixos saturats, calories buides i una quantitat d’additius que no ens fan cap bé.

Entrades relacionades

Blog
Tres sopars estiuencs i saludables.

Tres sopars estiuencs, saludables i fàcils

Blog
Picoteo mañanero

Pica-pica matinal saludable i en un tres i no res

És necessari inciar la secció

o amb la teva adreça de correu electrònic

There has ben an error please try again later