Blog

Dieta mediterrània: la dieta anticàncer

31 gener 2017

“Sé que això no és habitual, hi ha pocs casos com el meu i no vull que pensis que si fas tot el que jo vaig fer tens la curació assegurada. Però crec que si t’alimentes bé, fas exercici i tens la ment en pau portaràs la malaltia molt millor i els tractaments seran més efectius que si et quedes a la butaca esperant a veure què passa”. Amb aquestes paraules, la doctora Odile Fernández es presenta davant el lector en el seu llibre Les meves receptes anticàncer, el primer dels tres publicats seus sobre la matèria, convençuda que l’alimentació i altres hàbits saludables van ser clau en el seu procés de superació.

Seguir una dieta mediterrània, en la qual dónes prioritat a vegetals, fruites fresques, fruita seca, llavors, llegums, cereals integrals, oli d’oliva verge extra, espècies i herbes; reduir el consum de greixos animals, carns vermelles, làctics o embotits, així com evitar l’ús d’olis refinats com el de palma o gira-sol va ser la base de la seva rutina alimentària. Cinc aliats clau? El bròquil, les pomes, el te verd, la cúrcuma i l’oli d’oliva verge extra.

Dels beneficis d’aquest últim en relació al càncer també en parla l’estudi Predimed (Prevenció amb Dieta Mediterrània) en el qual van participar més de 7.400 persones. Amb l’objectiu inicial de detectar com influeixen en els problemes cardiovasculars una dieta enriquida en oli d’oliva verge extra, una altra en fruita seca i una de tercera baixa en greix, l’estudi va revelar conclusions paral·leles interessants. Una d’elles, que el risc de patir càncer de mama, el més freqüent entre la població femenina, es redueix en un 66 % en el primer dels casos.

Altres estudis (European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition, Harvard Medical School o Institut DCCPS National Cancer Institute) apunten també els beneficis de la fruita seca en aquest i altres tipus de càncers, com el de còlon, pàncrees o pulmó.

Ningú posa en dubte a hores d’ara els beneficis d’una dieta com és la mediterrània i dels aliments que la sostenen, com ja hem comentat en post com: Cinc beneficis que demostren que l’oli d’oliva és supersa, Dieta mediterrània, una arma contra la arteriosclerosi o com una dieta rica en nous combat el sobrepès i el colesterol.

Entrades relacionades

Blog
Tres sopars estiuencs i saludables.

Tres sopars estiuencs, saludables i fàcils

Blog
Picoteo mañanero

Pica-pica matinal saludable i en un tres i no res

És necessari inciar la secció

o amb la teva adreça de correu electrònic

There has ben an error please try again later