Blog

Fruits secs abans d’una sessió al gimnàs

22 novembre 2016

La major part de la gent que fa esport d’una manera habitual probablement s’ha plantejat més d’un cop aquesta pregunta: ¿és bo menjar res abans d’anar al gimnàs? La resposta és clara i contundent: sí. Estem d’acord que una sessió de ciclisme de sala es pot convertir en el nostre pitjor malson si acabem d’empassar-nos un menú al bar de la cantonada, però els experts en nutrició recomanen ingerir pel cap baix un snack per mantenir el rendiment durant l’activitat física.

Això és especialment important si fas esport durant la pausa laboral del migdia i t’has d’aguantar la gana fins al moment de dinar. O per exemple quan t’acabes de llevar al matí i t’estimes més fer la sessió abans d’esmorzar. En qualsevol cas, has d’incloure algun producte que tingui proteïnes, una mica de greix i uns quants carbohidrats. I en aquest sentit no hi ha res com els fruits secs.

Molts esportistes fugen d’aquests aliments perquè pensen que aporten moltes calories, si bé, de fet, tenen el poder de sadollar i ens donen energia, que contribueix a fer que no ens cansem abans d’hora. Els fruits secs, i en especial les nous, són rics en greixos saludables omega 3, que augmenten la força i el rendiment durant un exercici aeròbic. Aquest tipus de greixos, a més, tenen una acció antiinflamatòria, raó per la qual prevenen tenir problemes articulars.

Els fruits secs també tenen proteïnes, que ajuden els nostres músculs a refer-se després de l’exercici físic, i carbohidrats, que asseguren l’aportació de glucogen al nostre sistema muscular, és a dir, energia. D’aquesta manera, endarrerim el cansament i millorem el nostre rendiment esportiu. Les avellanes són unes grans aliades en aquest sentit.

Les avellanes, al igual d’altres aliments com ara les nous, les ametlles, les llavors, el iogurt o el plàtan, també són riques en electròlits (calci, potassi i magnesi), que prevenen les rampes musculars. A banda de minerals, els fruits secs ofereixen una gran varietat de vitamines, entre les quals destaquen la vitamina E i les vitamines del grup B (presents, sobretot, en els cacauets), que actuen contra el cansament i l’estrès que produeix l’esforç físic i faciliten la digestió.

Els fruits secs, per tant, potencien el rendiment físic al mateix temps que cuiden la salut de l’organisme. I te’ls pots menjar de moltes maneres: sols, afegint-ne un grapat en un iogurt, acompanyant-los d’una peça de fruita… Això sí, no et prenguis el snack just quan entres per la porta del gimnàs, perquè llavors el teu cos se centrarà en la digestió. Fes-ho una hora, o mitja hora, abans de la sessió. I recorda, així mateix, la importància de la hidratació: cal beure aigua abans, durant i després dels entrenaments.

Entrades relacionades

Blog
Tres sopars estiuencs i saludables.

Tres sopars estiuencs, saludables i fàcils

Blog
Picoteo mañanero

Pica-pica matinal saludable i en un tres i no res

És necessari inciar la secció

o amb la teva adreça de correu electrònic

There has ben an error please try again later