Blog

Idees per crear esmorzars d’estiu sans (i bonics!)

17 juliol 2018

Borges - desayunos verano

L’esmorzar, diuen, és l’àpat més important del dia. Ara bé, de vegades tenim temps de fer un cafè i poc més, ja que portem un ritme accelerat des del moment que ens llevem. Potser val la pena, així doncs, plantejar-nos la possibilitat de preparar l’esmorzar la nit abans i aixecar-nos ja amb la il·lusió (a qui no li agradaria?) de començar el dia amb un tros de recepta espectacular a taula.

Com? Amb l’ajut d’un pot de vidre, hermètic, si és possible. Sí, ja ens imaginem la teva cara d’escepticisme, però veuràs les meravelles que es poden produir amb un simple pot. La recepta que et proposem és una base que pots personalitzar como et vingui de gust. De fet, una bona opció és preparar potets individuals per a tota la família, i que cadascú hi afegeixi els seus complements preferits.

La base.

Per a la base necessitaràs: iogurt (natural o de sabors), flocs de civada i beguda vegetal (de nou, d’ametlla o d’avellana). Aquestes són les dosis per a cada potet: 1 iogurt, 3 cullerades de flocs de civada i 3 cullerades de beguda vegetal. La idea és anar variant no tan sols el tipus de beguda, sinó també els cereals: quan et cansis de la civada pots tirar-hi flocs d’arròs o fer servir directament un bon musli, que inclogui fruits secs i fruites del bosc.

Mescla tots els ingredients directament al pot i deixa-ho refredar a la nevera durant tota la nit. L’endemà s’haurà produït el miracle: en obrir el pot et trobaràs un púding fred de textura cremosa —si prefereixes una textura més ferma, redueix la quantitat de beguda vegetal. I ara ve la part divertida…

Els complements.

Per no allunyar-te del concepte d’esmorzar saludable, pots tallar a trossos un kiwi, unes maduixes o la fruita que t’agradi més. Fes-ho en el moment de consumir-ho i tira-les dins del pot. Afegeix-hi un grapat de nous i, si et cal, una mica de mel per endolcir; si no t’agrada el gust de la mel pots optar per uns dàtils, xarop d’atzavara o estèvia. Remena-ho bé i… ja tindràs el teu superpot!

I pels nens…

És possible que els nens trobin molt més atractiva la idea de mesclar la civada amb un parell de galetes de cacau esmicolades (escull-ne unes d’ecològiques i de qualitat, si pot ser, sense sucres afegits), tot i que és aconsellable que també incorporin fruita. Per als qui estimen les textures cruixents ja des de petitons, es poden afegir fruits secs (els festucs els tornaran bojos) o una cullerada d’arròs inflat amb sabor de xocolata. ¡Esmorzaran sense dir ni piu, i feliços de començar el dia amb aquesta delícia!

Una opció boníssima

Prepara un esmorzar original (per exemple, per a un diumenge especial) fent servir potets individuals amb base de civada, maduixes, ametlles triturades i crema de cacauet. Un esmorzar excel·lent o, per dir-ho d’una altra manera, la felicitat en un pot. Prepara un bon suc (has provat d’afegir-hi una culleradeta de melmelada? Quan ho facis, te n’enamoraràs), uns ous escumats, tomàquet a rodanxes i un bon pa amb oli d’oliva verge extra: un brunchgloriós per a qualsevol diumenge!

Entrades relacionades

Blog
Tres sopars estiuencs i saludables.

Tres sopars estiuencs, saludables i fàcils

Blog
Picoteo mañanero

Pica-pica matinal saludable i en un tres i no res

És necessari inciar la secció

o amb la teva adreça de correu electrònic

There has ben an error please try again later