Blog

Idees saludables per a un pica-pica en familia

14 febrer 2017

Deixem de banda la fórmula d’entrant, principal i postres i proposem un sopar de pica-pica, amb diferents plats al centre que conquistaran grans i petits. Una taula divertida, a més de saludable, per trencar amb la rutina de tant en tant. Ho compartim?

Broquetes de llagostins i mango

És una idea ràpida i senzilla, perfecta per a moments de finger food i amb un contrast de sabors deliciós. Només necessitaràs llagostins cuits i mango fresc, i les broquetes de fusta per muntar-les. Per un cantó, pelarem els llagostins i en traiem les tripes; per una altre cantó, pelem el mango i el tallem a daus. Ho posem a la broqueta de manera intercalada i en deixem lliure una part per poder-les agafar còmodament. Les pots acompanyar d’alguna maionesa original o una vinagreta fresca. Com l’emulsionem? Mira aquest truc.

Nuggets de lluç

Capgirem el clàssic nugget de pollastre i en fem una versió ben marinera. Una manera de “disfressar” el peix perquè els més menuts de casa no gemeguin. Necessitem lluç fresc (llom, rodanxes… o potser restes d’un lluç que tinguem fet, ja que aquesta recepta és perfecta per aprofitar peix que ens hagi sobrat). Si no el tenim cuinat, fem el peix (uns 8 minuts per cada 500 grams) en força aigua amb sal i un rajolí d’oli verge extra. un cop llest, el deixem refredar, en traiem totes les espines i l’esqueixem amb les mans. Per una altra banda, escalfem oli d’oliva verge extra en una paella i hi afegim 200 ml de llet evaporada. Remenem i hi afegim el lluç esqueixat. Corregim de sal, ho barregem bé i ho deixem refredar. En fem boletes, les passem per ou i pa ratllat i les fregim en força oli d’oliva verge extra. Delicioses!

Minipizzes en pa de pita

Revisem un clàssic en format mini i substituint la massa de pizza per pa de pita. Ningú no s’hi podrà resistir! Escampem una bona capa de tomàquet fregit sobre els pans, a continuació, una capa de mozzarella ratllada (o qualsevol altre tipus de formatge que tinguis a mà) i finalment la resta d’ingredients: gall dindi, olives, tonyina en conserva, pollastre, etc. Com en la recepta anterior (perfecta per aprofitar restes de peix guisat) aquestes pizzes s’avenen a aprofitar un munt de coses que tinguem a la nevera. Per últim, un xic d’orenga i uns minuts al forn.

Entrades relacionades

Blog
Tres sopars estiuencs i saludables.

Tres sopars estiuencs, saludables i fàcils

Blog
Picoteo mañanero

Pica-pica matinal saludable i en un tres i no res

És necessari inciar la secció

o amb la teva adreça de correu electrònic

There has ben an error please try again later