Blog

Com afrontar l’operació biquini en deu passos (i sense estrès)

3 maig 2017

Quan arriba el bon temps, també sol arribar l’operació biquini, i tot d’una tothom parla de les bondats de les dietes detox o de la dieta alcalina (que creu en el consum d’aliments anomenats alcalinitzants) i algú ens explica que el veritable miracle és fer una dieta baixa en carbohidrats o la dieta de la carxofa, de la sopa de ceba, la paleodieta… El nostre consell, però, és que oblidis les dietes estrictes en la mesura del possible i adoptis un seguit d’hàbits que t’hauries de fer teus per sempre, si pot ser. Te’n proposem deu:

1. Sí al vinagre de poma

Hi ha gent que cada dia en pren un got petit en dejú, o una culleradeta abans de cada àpat, per les propietats digestives, diürètiques, desintoxicadores i cremadores-de-greixos que té. També es pot fer servir per cuinar un munt de plats o per fer vinagretes saboroses i refrescants, perfectes per a les nostres amanides d’estiu.

2. Avançar el sopar

Al capdavall, cal recórrer als clàssics; parlem d’aquella dita popular que recomana esmorzar com un rei, dinar com un príncep i sopar com un captaire. I si a més aconseguim avançar el sopar a les 19 h, molt millor. Reduir la ingesta de calories al final del dia i avançar el sopar un parell d’hores és una de les millors maneres d’anar perdent, a poc a poc i sense notar-ho, els quilets que ens sobren.

3. Cinc àpats al dia

És una regla fonamental que ens farà arribar amb molta menys gana als àpats i, per tant, farà mengem menys i estiguem menys ansiosos. Una peça de fruita, a mig matí o a mitja tarda, una terrina de formatge fresc o qualsevol altre snack saludable són bones idees per matar el cuquet que ens envaeix durant el dia.

4. Exercici diari

Pujar les escales o tornar de la feina caminant són petits gestos que marcaran la diferència. I encara més si els combinem amb una sessió d’exercici cardiovascular una mica més intens, com ara córrer, nedar o algun altre esport.

5. Adeu a l’alcohol

Creiem que és inofensiu, però la canyeta de mitja tarda, la copa de vi de l’hora de dinar o els còctels dels caps de setmana ens aporten una quantitat innecessària de calories buides que hem d’eliminar com més aviat millor.

6. Sí a les infusions

La retenció de líquids és una de les grans enemigues de l’operació biquini, i una de les maneres de combatre-la és a còpia d’infusions. Tant el te (també el matcha, deliciós) com tot tipus d’infusions (digestives, energètiques, etc.) ens ajudaran a eliminar líquids i a sentir-nos lleugers i feliços.

7. Fibra a dojo

Sovint ens sentim inflats perquè la nostra activitat intestinal no és la desitjada, així que cal que incorporem més fibra a la nostra dieta. La fruita, les verdures i els productes integrals en tenen. Ha arribat l’hora, per tant, d’apostar pel pa i els cereals integrals; han de ser un dels aliments bàsics del nostre dia a dia.

8. Redescobrir les amanides

El món de les amanides té tantes possibilitats que no podrem deixar d’experimentar. Llegums, quinoa, superaliments com la col ploma (kale), la pasta, els alvocats, els formatge lleugers, les hortalisses, les llavors, els fruits secs, la fruita de temporada… Tots tenen cabuda en una bona amanida, sempre convenientment preparada amb oli d’oliva verge extra i crema balsàmica.

9. Els gelats, si són de fruita

I a més, si pot ser, casolans; perquè així només duran llet i la fruita que ens vingui de gust, res més. Si no són casolans i no podem viure sense la nostra dosi de gelat, el millor és demanar-los sempre de fruita, molt menys calòrics que els gelats cremosos de xocolata, nata o vainilla. Si escollim la terrina i fugim de la versió galeta, molt millor.

10. El secret és compensar

Naturalment, alguns dies ens regalarem el caprici d’una paella interminable al costat del mar acompanyada d’unes tapes boníssimes i unes postres espectaculars. L’ideal és compensar-ho el mateix dia amb un sopar lleuger i els dies posteriors reduir la ingesta de calories amb àpats a base de fruita i verdura. I fer exercici, molt d’exercici.

Entrades relacionades

Blog
Tres sopars estiuencs i saludables.

Tres sopars estiuencs, saludables i fàcils

Blog
Picoteo mañanero

Pica-pica matinal saludable i en un tres i no res

És necessari inciar la secció

o amb la teva adreça de correu electrònic

There has ben an error please try again later