Blog

Per nadal, continua amb les teves aficions… però amb fruits secs i sense emptaxos

19 desembre 2017

Que n’és de bonic, el Nadal; sobretot quan t’empatxes, oi? Ja no saps ni quants dies i quantes nits n’has fet un gra massa (o dos, o tres) amb els grans tiberis. Fins que el cos et demana una treva: bandera blanca. Això sí, cal menjar cada dia. I doncs, com ho fem? No et preocupis, perquè sempre hi ha solucions. I els fruits secs en formen part. Aquí tens tres idees per a tres activitats amb les quals gaudeixes tot l’any i que et poden servir durant les festes.

T’agrada tant la cuina que, fins i tot empatxat/da, et posaries davant dels fogons? Molt bé, d’acord; però prepara alguna cosa lleugera, amb l’objectiu de reduir calories quan no tinguis compromisos socials. Pots optar per una amanida amb enciam, poma, formatge, pastanaga ratllada, un bol oli d’oliva verge extra i una mescla de fruits secs en què no hi faltin les panses, les nous i els cacauets, per exemple. No hi ha res més nutritiu i senzill de fer. També lleugera, però no tant, és una crema d’ametlles o de cacauets (necessitaràs un processador d’aliments), que tant et podràs prendre sola com untada en unes torrades, o en un smoothie o un porridge… I si t’animes, cuina un pa de pessic de poma amb fruits secs (panses, nous i avellanes).

Ets practicant d’esport? Doncs encara sentiràs més necessitat de posar-te el xandall, després d’una ració dels canelons de la mare. Si penses cremar calories fent running, compta amb les nous, que tenen greixos saludables i omega 3 per protegir el teu cor i, a més, són antioxidants i antiinflamatòries. Si nedes, menja cacauets, amb vitamina B3, àcid fòlic i magnesi per resistir millor un cop hagis acabat. Si vas en bici, aposta per les ametlles, ideals per a esports de fons per contenir arginina, un aminoàcid que contribueix a la recuperació muscular. I així fins a l’infinit i més enllà.

Tens una vena artística o ànima de decorador/a? Et pot quedar un centre de taula ben formós si fas servir nous (amb closca, això sí) i flors. Per aconseguir-ho, farceix un recipient de vidre amb les nous, després tira-hi aigua i remata-ho amb les flors. També pots reutilitzar un cistell de vímet i decorar-lo amb molsa (fixada amb un filferro), col·locar a la base sisal (la fibra procedent de la pita i altres espècies d’atzavara) i posar-hi nous, avellanes i castanyes, a més de pinyes i unes assutzenes per acabar d’embellir-ho. Encara més fàcil: omple uns gots alts de vidre amb castanyes, ametlles, avellanes, nous i el que vulguis i posa’ls damunt d’una base de ceràmica o plàstic per donar-hi color i estil. I, si la gana ataca, ja saps on ficar la mà.

Entrades relacionades

Blog
Tres sopars estiuencs i saludables.

Tres sopars estiuencs, saludables i fàcils

Blog
Picoteo mañanero

Pica-pica matinal saludable i en un tres i no res

És necessari inciar la secció

o amb la teva adreça de correu electrònic

There has ben an error please try again later