Blog

Pla de vida sana per aquest 2018… en 5 passos!

8 January 2018

Doncs sí: hi ha molts bons propòsits per fer realitat, però el més prioritari és comptar amb un pla healthy. Perquè que no hi ha res més important que la salut. I, com que aquesta entra per la boca, et donem cinc consells d’allò més fàcils perquè et sentis molt més bé. Ja veuràs que no et costarà gens seguir-los, ja que es tracta de modificar lleugerament els teus hàbits i aplicar una mica de sentit comú, que mai no sobra.

1- Menja cinc cops al dia

Menja més sovint, però menys quantitat. En lloc de fer-ho dos cops al dia (n’hi ha que ni tan sols esmorzen) i afartar-te de valent, menja alguna cosa entre hores. Així la teva maquinària digestiva no anirà tan forçada. Ah, i fes cas de la dita popular: “Esmorza com un rei, dina com un príncep i sopa com un captaire”. Ara bé, sempre seguint una dieta equilibrada: no s’hi val fer trampa i menjar cinc cops al dia però tirant de patates fregides de bossa.

2- Compra productes ecològics

No tan sols tenen molt més sabor, sinó que resulten més saludables perquè no porten “additius”, ja siguin antibiòtics (en el cas de la carn) o herbicides i pesticides (en el cas de fruites, verdures, llegums i hortalisses). De manera que, com més sa, millor: el teu cos i el teu paladar ho agrairan. Més car? Sí, però… alguna vegada t’has preguntat quant val la teva salut?

3- Beu aigua

Hidratar-se és molt important; per això els experts recomanen beure un parell de litres d’aigua al dia (compte, que aquí incloem l’aigua que porten els aliments): uns 30-40 mil·lilitres per cada quilo de pes d’una persona. De manera que, si peses 70 quilos, hauries d’ingerir 2.100-2.800 mil·lilitres d’aigua al dia. Un bon consell és beure un got d’aigua el matí, quan ens acabem de llevar, per activar l’organisme. I a menjar-nos el dia!

4- No et tallis amb l’oli d’oliva verge extra i els fruits secs

L’oli d’oliva verge extra és un dels productes més saludables que trobaràs a la cuina. És anticancerigen, ajuda a controlar el colesterol, potencia el sistema immunitari, funciona com a antiiflamatori… En fi, un amor. Va de meravella, per exemple, amb qualsevol amanida (plat healthy per excel·lència). Pel que fa als fruits secs, el mateix, si fa no fa: aporten minerals (magnesi, fòsfor, potassi, calci i ferro), oligoelements (zinc i seleni, amb propietats antioxidants), vitamines, greixos saludables, proteïna vegetal, molta fibra… I si en menges per picar en lloc d’unes cotnes fregides, o bé per matar el cuc entre hores?

5- Fes esport, per l’amor de Déu!

Mou aquest tros de cos que tens. No es tracta que et facis pols al gimnàs ni que et preparis per córrer una marató, sinó de dedicar almenys mitja hora al dia a caminar de pressa, per exemple; o de pujar escales sempre que puguis en lloc d’agafar l’ascensor, o d’anar a peu quan pensaves desplaçar-te en autobús. Perquè, per més bé que mengis, si després no ho cremes seràs un/a “fofisa/na”; molt helathy, sí, però “fofisa/sa” en tot cas.

Entrades relacionades

Blog
Tres sopars estiuencs i saludables.

Tres sopars estiuencs, saludables i fàcils

Blog
Picoteo mañanero

Pica-pica matinal saludable i en un tres i no res

És necessari inciar la secció

o amb la teva adreça de correu electrònic

There has ben an error please try again later