Blog

Quina dieta cal seguir si estàs embarassada

16 març 2016

Tant si estàs embarassada com si tens intenció de quedar-t’hi, és important que cuidis la teva alimentació de manera especial. No t’obsessionis amb falsos mites i segueix una dieta variada, equilibrada i saludable.

Però també, tingues en compte una sèrie de precaucions, condicionades pels canvis que el teu cos experimenta durant el procés de gestació. Te’ls expliquem en aquests punts:

Una base de dieta saludable.

Una dieta correcta durant l’embaràs no és gaire diferent de la que ha de seguir qualsevol adult. Rica en carbohidrats complexos (pasta, arròs, llegum), amb atenció especial als cereals integrals; força fruita, verdures i hortalisses; baixa en greixos animals, amb prou peix i ben generosa en fibra i aigua.

La importància de l’àcid fòlic.

Aquesta vitamina és determinant en la formació del cervell i la medul·la espinal del bebè, per la qual cosa hem d’assegurar-ne uns bons nivells. El trobaràs en el tomàquet, la remolatxa, pèsols i espinacs.

Del calci.

Una dona embarassada necessita uns 1.000 mg diaris de calci, és a dir, uns 3 gots de llet o 4 iogurts. El calci és imprescindible per a la formació d’ossos i dents. Si no en té prou, el fetus l’obtindrà dels ossos de la mare, i els farà més fràgils.

I del ferro.

Durant l’embaràs el volum de sang augmenta, i per tant, també la demanda d’aquest mineral, que passa d’uns 15 mg diaris a gairebé el doble. En casos d’anèmia, la mare es notarà més cansada i serà més propensa a sofrir infeccions. El ferro de carns vermelles s’absorbeix millor que el dels vegetals; no obstant això, se’n potencia l’absorció si s’acompanya de proteïna i vitamina C.

Àcids grassos omega 3.

Importants per a la construcció del cervell i una excel·lent font de greix saludable. Presents en el peix blau, que a més aportaran un altre nutrient imprescindible en l’embaràs: la proteïna. També en tenen la fruita seca.

Selecciona el peix.

A causa dels possibles contaminants tòxics que hi ha als peixos, s’aconsella optar per espècies petites, com el roger, l’orada, el verat i les sardines.

Atenció a les listèries.

Són uns bacteris que es transmeten amb els aliments i que en el cas de dones embarassades el risc d’infecció és vint vegades més alt. Per això, cal evitar el consum de peix cru i fumat, carn poc cuita, formatge de llet no pasteuritzada, maionesa casolana i qualsevol recepta amb ou semicru. També és important rentar molt bé les hortalisses.

Gens d’alcohol i compte amb la cafeïna.

Les dues substàncies passaran al bebè i les eliminarà més lentament que un adult.

Entrades relacionades

Blog
Tres sopars estiuencs i saludables.

Tres sopars estiuencs, saludables i fàcils

Blog
Picoteo mañanero

Pica-pica matinal saludable i en un tres i no res

És necessari inciar la secció

o amb la teva adreça de correu electrònic

There has ben an error please try again later