Blog

A cada plat, el seu oli

17 juliol 2017

Hojiblanca, arbequina, picual… No farem servir el mateix oli si cuinem un gaspatxo o una amanida, si bullim verdura o fiquem un peix al forn, o si preparem un risotto o una beixamel. És cert que, com a molt, acostumem a distingir entre l’oli d’oliva i el de gira-sol, però cada plat funciona millor amb una varietat determinada. Us donem algunes idees:

Maionesa. La varietat arbequina és la més suau de totes, amb notes d’ametlla i una dolçor final molt delicada. Per això és ideal per elaborar alliolis, maioneses i salses en general, ja que no eclipsarà el sabor dels ingredients i aportarà una textura melosa i apetitosa, amb un punt dolç.

Pa amb tomàquet i oli. Tant si volem preparar el típic pa amb tomàquet com si disposem d’un pa de qualitat i ens el volem menjar amb un simple raig d’oli (un esmorzar complet i saludable, perfecte per començar el dia), una bona idea és utilitzar la varietat més intensa de totes: la picual. És la preferida de molts amants de l’oli: una explosió de sabor i una autèntica delicatessen per als més sibarites.

Gaspatxo i salmorejo. La varietat hojiblanca cau la mar de bé a aquestes sopes fredes, ja que és la més afruitada de totes. Les seves notes de poma i plàtan són ideals per complementar els ingredients del gaspatxo.

Postres. La varietat arbequina, de sabor discret i probablement la més versàtil de totes, és sens dubte la millor tant per a rebosteria casolana que incorpori oli a la recepta com per a altres postres, com ara macedònies, o fins i tot per als smoothies amb oli d’oliva.

Croquetes. I qualsevol altre fregit, com ara patates, calamars o arrebossats en general. L’oli més adient per a fregir és el de la varietat picual, ja que té cos i és extremadament resistent a les altes temperatures.

Arrossos i risottos. La seva forta personalitat i les seves notes amargues i picants fan que l’oli elaborat amb picual sigui el company ideal d’arrossos, risottos i altres plats amb fonament.

Amanides. Si no és que hem de preparar amanides més complexes, amb ingredients com el foie, els fumats i altres productes de sabor potent, convé tenir sempre a casa una ampolla d’oli de la varietat arbequina, que casa perfectament amb qualsevol amanida, tant si és de vegetals com d’arròs, pasta, quinoa o llegums. Si l’amanida incorpora algun peix cru (els populars poke, tan de moda), també cal escollir la varietat arbequina. Les amanides clàssiques amb base de brots o enciam també poden anar bé amb l’hojiblanca, un valor segur i un tipus d’oli elegant i complet.

Entrades relacionades

Blog
Tres sopars estiuencs i saludables.

Tres sopars estiuencs, saludables i fàcils

Blog
Picoteo mañanero

Pica-pica matinal saludable i en un tres i no res

És necessari inciar la secció

o amb la teva adreça de correu electrònic

There has ben an error please try again later