Blog

Una barbacoa saludable és possible, ja ho sabies?

17 abril 2018

Ai, les barbacoes. El cunyat sense samarreta, els nens que corren i el sol que per fi ens escalfa la cara després d’amargar-se tants mesos. Una barbacoa és més que una barbacoa: és gaudir del bon temps al costat de la família i els amics, és compartir un dia suau de primavera amb els nostres i davant… d’una platerada de menjar calòric i greixós? És això el que et passa pel cap? Doncs t’equivoques! Una altra barbacoa és possible si hi incorpores algunes d’aquestes idees healthy.

Verdures a la brasa

Aprofita l’ocasió i posa a fer uns quants pebrots, albergínies, tomàquets o carbassons al costat de la carn. Són tan summament bons que segur que n’hi ha molts que passaran de la carn i es llançaran a l’abordatge d’aquestes verdures, que queden tan bé quan es cuinen a la brasa. No et descuidis de posar-hi un rajolí d’oli d’oliva verge extra i una mica de sal abans de col·locar-les damunt la graella.

Carns magres

En lloc de salsitxes, mitjanes o costelles, podem apostar per carns magres: entrecot, llom de porc, pollastre, gall dindi, conill… Si reduïm els greixos dels talls de carn, el mètode de cocció és, sens dubte, el més saludable de tots. I el més gustós, caram!

Salses casolanes i lleugeres

Si podem preparar la maionesa i l’allioli a casa, molt millor. D’altra banda podem elaborar condiments més lleugers, des d’un bon chimichurrifins a una salsa de llimona amb espècies o una de iogurt amb menta i, per què no, un bon guacamole.

Deixa estar la paella

Si fem barbacoa, fem barbacoa. Això vol dir que hem de prescindir de les fregitel·les, inclús de les patates que solem servir a part. De manera que les patates també les hem de rostir al costat de la carn, i així no només en reduirem l’aportació calòrica sinó que, a més, seran molt i molt més gustoses. Fes-ne la prova, ja ho veuràs.

Peix? Sí!

Orades, llobarros i fins i tot quatre gambes o llagostins per fer l’aperitiu. Simplement hem de mirar de fer servir una graella diferent de la de la carn perquè els sabors no es barregin. Gaudeix de les meravelles d’un peix de qualitat a la brasa. 

I per postres… fruita a la brasa!

Aconsegueix un ast de broqueta i clava-hi uns quants daus de poma, síndria, kiwi, préssec, unes maduixes o el que et vingui de gust. Posa-ho damunt del foc i deixa que es rosteixi. Comprovaràs que uns quants talls de fruita a la brasa són les postres més delicioses i saludables del món. Si en el grup n’hi ha uns quants de llaminers, completa la broqueta amb xocolata negra fosa per damunt. Segur que no trobeu a faltar el braç de gitano gens ni mica!

Entrades relacionades

Blog
Tres sopars estiuencs i saludables.

Tres sopars estiuencs, saludables i fàcils

Blog
Picoteo mañanero

Pica-pica matinal saludable i en un tres i no res

És necessari inciar la secció

o amb la teva adreça de correu electrònic

There has ben an error please try again later