Blog

Deu plaers permesos si fas dieta

6 febrer 2018

Fer dieta no significa, ni de bon tros, haver de patir. Els temps en què ens queien les llàgrimes davant d’un plat de bleda bullida i un trist filet de lluç al vapor quan intentàvem guanyar la batalla contra la bàscula ja són història. El sentit comú ens diu que si una dieta ens fa patir, alguna cosa falla. O sigui que no cal obsessionar-se per perdre quilos a tot drap sinó fer-ho a poc a poc i incorporant hàbits saludables com els que t’indiquem a continuació. Es tracta de petits plaers gastronòmics que et faran oblidar que estàs fent dieta.

1- Macedònies de fruita.
A mig matí, per berenar, per sopar, per agafar forces a primera hora del dia… No et tallis, combina fruites de temporada i prepara’t una bona macedònia amb un xic de fruita seca triturada. Serà una aportació deliciosa de fibra, proteïnes, ferro i sucres, i et farà oblidar els dolços.

2- Infusions a tothora.
Prova de submergir-te en el meravellós món de les infusions. Segurament només has tastat els clàssics tes i no saps que hi ha infusions gairebé de tot. Prepara-te-les quan tinguis gana, perquè no només sacien sinó que també són diürètiques, i algunes, a més, tenen un munt d’antioxidants.

3- Formatges de pasta tova.
¿Saps que els formatges durs poden arribar a engreixar el doble que els de pasta tova? Escull un brie abans que no pas un manxego o una mozzarella abans que un cabrales: no et perdis aquests petits plaers de la vida. Si no n’abuses i en menges de tant en tant, el formatge et farà feliç, i a més, es convertirà en un gran aliat per mantenir el físic i gaudir d’incomptables receptes.

4- Mariscades perquè m’ho mereixo.
Alerta, el marisc té colesterol, però molt poques calories, així que potser t’acostumaràs aviat a canviar els espaguetis a la carbonara per un saltat de gambes fresques, o l’hamburguesa amb salsa per un bon bol de musclos amb una patata bullida i un raig d’oli d’oliva. Fer dieta potser no és tan mala cosa…

5- Sucs i batuts.
De fruita, de verdura o amb una base de beguda vegetal de nou. Els smoothies seran els teus millors amics quan facis dieta, ja que no només et saciaran, sinó que t’aportaran molta energia… i a més a més, són boníssims!

6- Sí a la pasta.
Fer a dieta no vol dir que hagis de renunciar als carbohidrats, tal com recomanen algunes d’aquestes dietes low-carb que s’ha demostrat que són nefastes per a la salut. Els carbohidrats, com ara els de la pasta, ens aporten energia, ens sacien i són saludables. ¿Et ve bé uns penne amb salsa de tomàquet, alfàbrega i un xic de pollastre? ¿O potser t’estimes més uns espaguetis amb verdures saltades? Si no abuses dels condiments, la pasta és un dinar saludable, versàtil i lleuger.

7- Fruits secs per picar.
¿Ets una d’aquelles persones que aguanta un munt d’hores sense menjar per mantenir la figura? Cras error. Si a mig matí et prens una infusió o un suc amb un grapat de fruits secs, quan sigui l’hora de dinar tindràs menys gana i acabaràs menjant menys. Mira de menjar cinc cops al dia, tant si fas dieta com si no. El cos t’ho agrairà.

8- Bols per llepar-se els dits.
Les combinacions multicolors amb tots els ingredients imaginables seran unes grans aliades per al manteniment del teu físic. Amb quinoa, verdura, peix cru, llegums, llavors… Crea bols al teu gust i porte’n cada dia un de diferent a la feina! Seràs l’enveja de tots els que se les veuen negres cada dia davant d’un trist fast food.

9- Sí al pa.
Més amunt dèiem que els carbohidrats han de ser aliats de la nostra dieta, també, quan volem perdre una mica de pes. Això inclou el pa. Les dietes restrictives que ens el prohibien ja han passat: ara els pots escollir d’espelta, sègol, cereals, kamut, amb llavors, integrals… Amb una llesca de pa, un raig d’oli d’oliva i una mica d’alvocat pots aconseguir l’esmorzar ideal.

10- Sí als capricis.
No se n’ha d’abusar, però fer dieta és una cursa de fons: més val saltar-te-la un dia per reprendre-la amb més força que acabar abandonant-la perquè et costa un fotimer. Concedeix-te un dia a la setmana per donar-te un caprici i gaudeix-lo al màxim: un gelat, un dolç, una hamburguesa… I després, continua amb els bons hàbits.

Entrades relacionades

Blog
Tres sopars estiuencs i saludables.

Tres sopars estiuencs, saludables i fàcils

Blog
Picoteo mañanero

Pica-pica matinal saludable i en un tres i no res

És necessari inciar la secció

o amb la teva adreça de correu electrònic

There has ben an error please try again later