Blog

Idees per a un brunch vegà

28 juny 2016

Has organitzat un brunch a casa i la teva millor amiga, naturalment, no hi pot faltar. Glups, el seu nou nòvio és vegà i no hi havies pensat! No passa res, calma, només cal que compris quatre coses i facis dos o tres retocs als teus plans; avui en dia el mercat és ple d’alternatives veganes que ens faciliten la feina quan tenim un convidat afí a aquest corrent alimentari i ètic: des de formatges vegans fins a embotits vegetals al servei de qualsevol brunch. Necessites idees? Vols que cuinem plegats?

Bagels de formatge vegà, poma i melassa de canya

Per fer bagels casolans necessitem 350 grams de farina de blat integral, un sobre de llevat, 250 ml d’aigua, tres cullerades de melassa de canya, una culleradeta de sal i llavors de rosella. Barregem la farina, la sal i el llevat en un bol gros. Un cop ho tinguem ben barrejat, hi afegim l’aigua tèbia i continuem barrejant-ho fins que n’obtinguem un resultat homogeni. Tapem la barreja amb un drap i la deixem reposar durant una hora. Estenem la massa damunt d’una superfície enfarinada i l’amassem bé. Dividim la massa en trossos, posem aigua a bullir i preescalfem el forn a 180 ºC. Mentre el forn s’escalfa donem forma de bagel als trossos de massa; després seguim els passos següents: passem els bagels per aigua, un a un, fins que surin, els traiem i els passem per un plat amb llavors de rosella de manera que aquestes s’hi adhereixin. Per acabar, els posem al forn i al cap d’uns 30 minuts ja seran fets. 

Et proposem que els farceixis amb formatge vegà, làmines de poma ecològica i una mica de melassa de canya perquè tinguin un punt dolç que contrasti amb l’acidesa de la poma i el punt salat del formatge. També els pots omplir de brots i embotits vegetals.

“Ous” Benedict en versió vegana

Un brunch sense ous Benedict no és un brunch, per això és imprescindible trobar una alternativa vegana a aquest plat exquisit. La primera cosa que hem de fer és aconseguir un pa vegà (que no tingui ou ni llet ni mantega), bacó vegetal i tofu, aquest darrer ingredient substituirà l’ou i el prepararem com si féssim un ou remenat. 

Esmicolem un tall de tofu ben escorregut amb l’ajut d’una forquilla i el saltem amb ceba ben picada, una mica de cúrcuma i pebre, fins que perdi tot el líquid. Ara ja tenim els “ous”, el pa (que tallarem en forma rodona amb l’ajut d’un got) i el bacó vegetal. Només ens falta la salsa. Hi ha salses holandeses en versió vegana o bé maioneses que podem adaptar combinant-les, per exemple, amb mostassa.

Entrades relacionades

Blog
Tres sopars estiuencs i saludables.

Tres sopars estiuencs, saludables i fàcils

Blog
Picoteo mañanero

Pica-pica matinal saludable i en un tres i no res

És necessari inciar la secció

o amb la teva adreça de correu electrònic

There has ben an error please try again later