Blog

El menjar no es llença! 8 idees per no desaprofitar res

28 novembre 2016

¿Saps que cada any es desaprofiten més de 1.300 milions de tones d’aliments, és a dir, un terç de la producció mundial? ¿I saps que aquesta quantitat d’aliments podria servir per alimentar 2.000 milions de persones? Són dades estimades per l’Organització de les Nacions Unides per a l’Alimentació i l’Agricultura, que, a més, concreta que un 42% d’aquest desaprofitament prové de les llars i que seria evitable en un 60%.

Suposo que aquestes dades t’han deixat de pedra. No n’hi ha per menys. És un problema que es pot tractar des de perspectives que van des de l’àmbit nutricional fins a l’ètic passant per l’econòmic, el social o el mediambiental. Un afer que cap de nosaltres no pot defugir perquè ens afecta a tots. Com podem fer-li cara? Per començar, planificant la setmana. T’expliquem quatre idees fonamentals:

  • Revisa el rebost i la nevera periòdicament i pren nota dels productes que s’acabin.
  • Posa en pràctica el sistema FIFO (first in, first out), és a dir: la primera cosa que hi entra serà la primera que en sortirà.
  • Verifica periòdicament les dates de caducitat i de consum preferent. Que no se’t passin!
  • Dissenya un menú setmanal complet que tingui en compte els productes de què disposes.
  • Fes una llista del que et cal comprar incloent-hi les quantitats segons els àpats que tinguis planificats, el nombre de comensals, etc.
  • Compra productes frescos, sí! Però només els imprescindibles per a l’àpat que vols fer. És una llàstima que el menjar es faci malbé.
  • Aconsegueix tenir un bon rebost de productes de llarga durada, com ara les conserves, i de productes congelats. Tenir-lo et permetrà improvisar.
  • Organitza bé la compra i els productes, tant a fora com dins de la nevera: separa els productes cuinats dels frescos i la carn i el peix de les hortalisses, per exemple.

Entrades relacionades

Blog
Tres sopars estiuencs i saludables.

Tres sopars estiuencs, saludables i fàcils

Blog
Picoteo mañanero

Pica-pica matinal saludable i en un tres i no res

És necessari inciar la secció

o amb la teva adreça de correu electrònic

There has ben an error please try again later