Blog

Els típics tòpics dels fruits secs: són certs?

6 març 2018

Què en saps dels fruits secs, a més que estan boníssims, són versàtils a més no poder i et donen energia? Comprova-ho amb aquest test. Respon veritable o fals i descobreix si estàs fet un Sòcrates del fruit sec.

No hem de menjar fruits secs diàriament, perquè engreixen molt.

FALS

Els fruits secs són molt complets, nutritius i cardiosaludables: gràcies al seu alt contingut en greixos insaturats, són ideals per mantenir el nostre cor en perfecta forma. Els experts recomanen menjar-ne cada dia, si bé n’hi haurà prou amb un grapadet per començar a notar-ne els beneficis. Si vols picar alguna cosa a mig matí, pots substituir les galetes o les barretes de cereals per uns quants fruits secs; o bé en pots afegir a l’esmorzar o a les amanides. Si ho fas amb seny i moderació, amb prou feines notaràs la seva aportació calòrica, i com que et saciaran segurament arribaràs a l’hora dels àpats amb menys gana. Així doncs, els fruits secs poden ser els millors aliats per mantenir la salut.

La nou és el fruit sec que té més calories.

VERITABLE

Concretament, la nou de Macadàmia conté 718 kcal/100 g. Després venen les nous, les avellanes i els pinyons, que ronden les 650 kca/1000 g. Però, com ja hem dit, n’hi haurà prou amb un grapadet al dia, que segurament no arribarà a les 100 kcal, per garantir una interessant injecció de nutrients. Els fruits secs que engreixen menys són els anacards, amb 550 kcal/100 g, i les ametlles , que ens aporten 580 kcal/100 g.

Els fruits secs redueixen el risc de patir malalties coronàries.

VERITABLE

Diversos estudis científics han demostrat al llarg dels anys que consumir fruits secs diàriament redueix de manera notable el risc de patir malalties a les artèries coronàries. Cal no oblidar que aquest tipus d’afecció és la causa principal de mortalitat a països com Estats Units. Els fruits secs disminueixen els nivells de colesterol LDL (conegut con a colesterol “dolent”), associat a la formació de plaques que s’acumulen als vassos sanguinis. A més, també s’ha comprovat que el seu consum contribueix a reduir els nivells d’inflamació associada a malalties del cor, i que milloren la salut de la capa interna de les artèries.

Val més no menjar-ne la pell.

FALS

En el cas de les ametlles i les avellanes, la pell, a més d’estar boníssima, té moltíssims beneficis: és rica en polifenols antioxidants, que prevenen l’oxidació del colesterol. A més, porta molta fibra, cosa que encara la fa més saludable i és perfecte per una dieta equilibrada.

Les persones que consumeixen fruits secs acostumen a pesar més.

FALS

Curiosament, si en alguna cosa coincideixen tots els estudis sobre els fruits secs és que, tot i ser uns aliments calòrics, les persones que en consumeixen amb regularitat acostumen a patir menys sobrepès. Això té a veure amb que sacien molt i amb el fet que formen part d’un estil de vida equilibrat. A més, cal tenir en compte que sovint els fruits secs substitueixen altres snacks molt menys saludables i, segurament, més calòrics.

Entrades relacionades

Blog
Tres sopars estiuencs i saludables.

Tres sopars estiuencs, saludables i fàcils

Blog
Picoteo mañanero

Pica-pica matinal saludable i en un tres i no res

És necessari inciar la secció

o amb la teva adreça de correu electrònic

There has ben an error please try again later